- الإهدائات >> |
لا بجد الاخيرة دى جامدة
وتكملتنا لقصص الكلاب
كان عندنا مدرس انجليزى بيخاف موززززززز من الكلاب المهم هو كان بيحبنا كلنا وبيعملنا زى ولادة بالضبط
وكان بيحب يحكلنا على فاضايحة ديما
وكنا كلنا عارفين موضوع الكلاب دة
كنا مرة مشيين وهو بيحب يانكش اللى ماش جمبة وكان فى كلب ماشى
لقيت راح ماسك كتفى جامد وحضنى من الجمب
واية منتهى الرعب
انا سيبت كل حاجة واقعدت اضحك
تخيلوا بقى منظر الشباب اللى كان معانا انتوا
ما جادلت عالما إلا غلبته وما جادلت جاهلا إلا غلبني
إذا نطق السفيه فلا تجبه فخير من إجابته السكوت.
سكتُّ عن السفيه فظنّ أني عييت عن الجواب وما عييت
الامام الشافعي رضى الله عنه
بالنسبة للفشل في المدارس فانا ليا مواقف كتييييييييييير
اولها وانا في ابتدائي
ابن عمي متجوز بنت عمتي واحنا في بيت عيلة فالعلاقة قوية يعني
المهم بعد فرحهم بشوية كده
جدي تعب ومامتي اضطرت تروح وتسبني
فقلت لبنت عمتي هدومي اهيه وشنطتي بس تعملي السندوتشات وتلسبني
وانا مستمعة جيدة
فقالت لها حاضر
مامتي مشيت وبقيت لوحدي في البيت
رحت عاينة الشطنة والهدوم الشنطة تحت السرير
والهدوم تحت المرتبة
جه معاد المدرسة بنت عمتي تدور على الشنطة والهدوم انها تلاقيهم
اختفوا
ولان ماما في المدرسة وانا لسه في سنة اولي
قالت ليا روحي وخلاص
مش عارفة الهدوم فين
طبعا انا بحماسي الثوري قلت ازاي يعني اروح كده ومرضتش
طبعا هي طلعت شقتها
وانا جري طلعت الشنطة والهدوم
يعني جت تشوفني
عمالة ايه طبعا كنت مركزة في التليفزيون
لقت كل حاجة في مكانها
مش اقولكم اضربت ازاي
التعديل الأخير تم بواسطة المقصرة في حق الله ; 21-02-2009 الساعة 05:00 PM
بمناسبة الاذاعة المدرسية انا بقي كنت بقول الاخبار اليومية من جريدة الاهرام وفي يوم ماكنتش مركزة ولخبط وانا بقرا الاخبار الرياضية كانت عن الكونفدرالية تقريبا وكان شكلي زبالة قدام المدرسة كلها
هقولكم موقف محرج بقى انما ايه
والله الواحد كان مسخره وهو صغير:">
وانا فى الاعدادى كان فى بنت اموت واكلمها اه والله
الله يمسيها بالخير بقى
فى مره قررت انى هكلمها يعنى هكلمها لو حصلت ايه
كانت بتعدى من قدام بيتنا وهى رايحه الدروس
فاستنتها قدام البيت وظبطت نفسى بقى
وقولت والله لاكلمها
اول لما عدت من قدامى انخرصت بعد اما عدت افتكرت انى حلفت ودى فرصه مش هتتكرر والبت ماشيه لوحدها
قومت قايلها نورااااااااااااا قامت بصت ليا وبعدين رايح اكلمها لقيت الحجه واقفه فى البلكونه بتقولى احممممممممممممممممممممد
قمت متسمر فى مكانى وقولت للبنت انا اسف انى ندهتلك وسيبتها وروحت
للأسف مش فاكر ولا موقف والله بس الفكرة جامده أخر حاجه ياأبو حميد تسلملنا دماغك ربنا يسهل بقا ويمر عليا موقف محرج عشان احكيه
علمتني الحياه ان ابكي
وحيداا..لكي لا اسبب الحزن لمن حولي
وان اكتب الم شكواي واحتفظ بها..لنفسي
ايه يا عم الاستاذ ده؟
هو ايه اللى بيخوفه من الكلاب؟
دى كائنات لطيفه
شكرا لمشاركتك يا باشا
انا مش عارف دخلتى هندسه ازاى؟
بس الحمد الله انك انضربتى وعرفتى غلطتك
منوره طبعا
اتلغبطتى ازاى؟
الكلمه مفيهاش اى سينات (س ) خالص
شكرا يا اسبايدر
نورتى
والله بقى انا برستيجى اتبهدل فى الكليه بتاعتى دى ال ايه يا حاج ميسى كل شويه اتنيل اقع اتزحلق من على السلم بتاع المبنى وبعيد عنك ظهرى فترت صلاحيته انتهت وشكلى هجيب واحد تانى بس هو يعنى انت يرضيك انى اخوك يتبهدل البهدله دى هو اى نعم تلات تربع الكليه وقعت على السلم ده وخصوصا البنات بس برضه الامر ميسلمش يعنى الواحد ميضمنش وقعات اليومين دول
هى اصلا كليه من ساعت مدخلتها و.............نازله ترف على دماغى
يلا سلام بقى يا ابو المساميس
طب بص يا حوده انا بقول لو عندكم طرابزين ممكن تنزل زحلقه من عليه بدل ما تزحلق كل شويه والبرستيج وكده
طب بص يا حوده انا بقول لو عندكم طرابزين ممكن تنزل زحلقه من عليه بدل ما تزحلق كل شويه والبرستيج وكده
موقف حصل ليا وانا في خمسة ابتدائي
كان في مدرس رخم اوووي بس كان الكل في الكل
وكانوا قافلين البوابة وانا عايزة امشي
رحت قلتله اننا مش ورانا حاجة اروح اذاكر قال لا
المهم كنت هموت والله واروح
واحدة صاحبتي زميلتي وجارتي كنا توام
لاقين البواب مشي
جيرينا بسرعة وروحنا ياااااااااااااااااااااااا اه
الواحد ان فاشل اوي
المهم جه امتحان الشهر فجاة
المدرس ده سالهم عليا العيال الجزم قالوا طفشت
ههههههههههههههه
المهم بعت واحدة تجبني
انا وصحبتي
وفضل يقول انا مش قلت متمشيش ونده ماما وقالها
ودخلت الامتحان وجبت 4 من 20
هههههههههههههه
كان انجليزي
والمدرسة كان اللي بياخد درس عندها هو اللي بينجح بس
ولما الدرجات عرفناها ضربني الوحشة جامد اووي
روحت البيت بعيط وايدي وارمه
وعمي كان لسه جاي من السفر شاف منظري وانا بعيط والعيال جايين معايا واجب بقه يزموووا في الابلة دي
راح عمي قال لبابا ازاي تعمل كده وقوم بابا
جه بابا قوم المدرسة رغم ان ماما فيها
معبرتنيش
المهم الست اتسفت لبابا
ملحوظة انا كنت الطالبة المثالية في المدرسة
المهم خلصت ابتدائي واعداي
قبلت الست في وانا في ثانوي
بتقولي انتي دخلتي ثانوي ازاي
مردتش عليها وقلت نصيب لان حضرتك اسستيني انجلش
وفضلت اضحك
هههههههههههههه
هحيلكوا المرة الجاية قصة هروبي من اعدادي
ههههههههههههه
الذين يشاهدون الموضوع الآن: 1 (0 من الأعضاء و 1 زائر)
الإجراءات : (من قرأ ؟)
لم يشاهد الموضوع أي عضو حتى الأن.
مواقع النشر (المفضلة)